Sztuka w Falenicy: Balet & Opera

Zapraszamy na dalszy ciąg cyklu Sztuka w Falenicy, w którym w niedzielne popołudnia będziemy gościć na naszym ekranie znakomite balety i opery w wykonaniu Royal Opera House.


Rozpoczęliśmy jesienną edycję baletem GISELLE, a przed nami:

👉15.11 g. 13.30 opera MANON LESCAUT z prelekcją Andrzeja Wawerskiego
Czas trwania: ok. 4h wraz z dwoma antraktami
Obsada: Kristine Opolais, Jonas Kaufmann, Christopher Maltman
Pod batutą: Antonio Pappano
Kompozytor: Giacomo Puccini
Reżyseria: Jonathan Kent
bilety:http://ksf.systembiletowy.pl/index.php/repertoire.html…

👉29.11 g. 13.30 opera MAKBET z prelekcją Andrzeja Wawerskiego
Czas trwania: ok. 3h 20′ wraz z 2 antraktami
Obsada: Anna Netrebko, Željko Lučić oraz Ildebrando D’Arcangelo.
Pod batutą: Antonio Pappano
Kompozytor: Giuseppe Verdi
Reżyseria: Phyllida Lloyd
bilety:http://ksf.systembiletowy.pl/index.php/repertoire.html…

👉13.12 g 13.30 balet DZIADEK DO ORZECHÓW
Czas trwania: ok. 2h 20′ wraz z antraktem
Obsada: Lauren Cuthbertson, Federico Bonelli, Francesca Hayward, Alexander Campbell
Choreografia: Peter Wright za Lwem Iwanowem
Scenariusz oryginalny: Marius Petipa
bilety: http://ksf.systembiletowy.pl/index.php/repertoire.html…

OPISY:
MANON LESCAUT
Dziewczyna o imieniu Manon przypadkiem spotyka studenta, kawalera Des Grieux. Młodzi zakochują się w sobie. Decydują się na wspólną ucieczkę, ale gdy stary Geronte proponuje Manon życie w bogactwie i luksusach, ta zmienia zdanie.
Manon nie potrafi zapomnieć o Des Grieux. Kawaler usiłuje z nią zbiec, ale nim się to udaje, Geronte doprowadza do jego aresztowania. Młodym udaje się uciec, ale po drodze Manon pada z wycieńczenia. Umiera w ramionach Des Grieuxa.

MAKBET
Rycerz Makbet walczy u boku króla Szkocji, ale gdy wiedźmy przepowiadają mu, że sam zostanie królem, ślepa ambicja popycha Makbeta i jego żonę do potwornych czynów.
Zabójstwo wynosi Makbeta na tron, a intrygi i rozlew krwi naznaczają jego krótkie, przeklęte rządy. Kolejna przepowiednia wiedźm także się sprawdza – Makbet i jego żona giną, a sprawiedliwości staje się zadość.
Trwająca całe życie fascynacja Szekspirem zaczęła się u Verdiego od Makbeta, którą to tragedię uważał za „jedno z największych dokonań ludzkości”. Ze swym librecistą Francesco Marią Piave u boku, Verdi postanowił stworzyć „coś zaiste niezwykłego”. Każda nuta tej kipiącej demoniczną energią opery potwierdza, że mu się powiodło.


DZIADEK DO ORZECHÓW

Klara dostaje pod choinkę zaczarowanego Dziadka do orzechów. O północy schodzi po kryjomu do salonu, gdzie czeka na nią magiczna przygoda, w której będzie jej towarzyszył Dziadek do orzechów.Magik Drosselmeyer zmienia salon w pole bitwy między myszami a ołowianymi żołnierzykami. Podczas starcia, Klara ratuje życie Dziadka do orzechów, tym samym zdejmując z niego czar, który zaklął chłopca w zabawkę. Król myszy zostaje pokonany. Aby uczcić zwycięstwo, Drosselmeyer zabiera Klarę i Dziadka do orzechów do Krainy Słodyczy, w której poznają Wieszczkę Cukrową i dają się porwać pięknym tańcom. Następnego ranka Klara nie może uwierzyć, że to był tylko sen.