PRZEKŁADAMY: Stacja Książka: z Grzegorzem Piątkiem rozmawia Sylwia Chutnik

EDIT: Kochani! Co za czasy! Po pierwsze Stacja Książka jest kobietą i już nie myśli o niczym innym, jak o protestach. A po drugie – wirus. Bohaterka naszego spotkania trafiła właśnie na kwarantannę, więc je przekładamy. Na pierwszy tydzień grudnia albo wcześniej, damy znać. W zamian jutro – w czwartek 29.10 o godz. 18.15- zapraszamy do nas na seans „Szarlatana” Agnieszki Holland. Uważajcie na siebie! Pozostałe terminy spotkań na razie pozostają bez zmian ?

? Grzegorz Piątek „Najlepsze miasto świata. Warszawa w odbudowie 1944-49”
? czwartek, 29 października, godz. 18
? na widowni może być z nami 20 osób, zapisy: info@stacjafalenica.pl, 530 882 809
? szykujemy transmisję na Facebooku Kinokawiarni Stacja Falenica oraz zapis wideo spotkania

Gdy Grzegorz Piątek ogłosił, że pracuje nad książka o Biurze Odbudowy Stolicy, przyszło zdziwienie, że nikt dotąd nie podjął się opracowania tego tematu. I radość, bo wiedzieliśmy, że on zrobi to znakomicie. Współtwórca Centrum Architektury, autor biografii prezydenta Stefana Starzyńskiego, współautor książki o Arseniuszu Romanowiczu i Piotrze Szymaniaku, ma bowiem wielki dar przekuwania źródeł historycznych w pasjonujące opowieści. „Najlepsze miasto świata” (wyd. W.A.B.) bardzo szybko stało się warszawskim bestsellerem i doczekało dodruku. „Polityka” umieściła je w zestawieniu 20 najważniejszych książek o świecie współczesnym, lektur obowiązkowych 2020 roku.

Bardzo się cieszymy, że nasze spotkanie z Grzegorzem Piątkiem poprowadzi Sylwia Chutnik – znakomita pisarka, autorka m.in. przewodnika „Warszawa Kobiet” i wydanej właśnie książki „Miasto zgruzowstałe. Codzienność Warszawy w latach 1954-55” (wyd. Ossolineum), która jest częścią jej pracy doktorskiej. Grzegorz Piątek co prawda zajął się latami wcześniejszymi 1944-49, ale na pewno szperali w tych samych źródłach, próbując odtworzyć klimat tego niezwykle ciekawego politycznie i społecznie czasu Warszawy dźwigającej się z gruzów i wojennej traumy.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych