Krótka Historia Polskiego Kina: POCIĄG

To pierwszy film, jaki pokazaliśmy 12 lat temu na naszej Stacji. Dlatego mamy do niego ogromny sentyment. Zapraszamy na kolejny pokaz z cyklu KRÓTKA HISTORIA POLSKIEGO KINA, poprzedzony krótką prelekcją o filmie.

POCIĄG Jerzego Kawalerowicza z 1959 roku – w niedzielę 12 marca o godz. 15:00, BILETY >>>

Jerzy i Marta (Leon Niemczyk i Lucyna Winnicka) przypadkowo spotykają się w pociągu. Z powodu braku wolnych miejsc zostają zmuszeni do odbycia podróży w jednym przedziale, choć każde wolałoby tą podróż spędzić w samotności. Pomiędzy parą stopniowo nawiązuje się przyjazny kontakt. Szorstkie i niekonwencjonalne zachowanie Marty fascynuje Jerzego, który obserwując ją zapomina o swoich kłopotach.

KRÓTKA HISTORIA POLSKIEGO KINA to dziesięć filmów dziesięciu mistrzów, których dzieła ukształtowały obraz polskiego kina w latach 60., 70. i 80. XX wieku. A które rzadko mamy okazję oglądać na dużym ekranie. Pokazy odbywają raz w miesiącu w najlepszych kinach w Polsce, zrzeszonych w Sieci Kin Studyjnych.

Bilety w specjalnej cenie 15 zł! >>>

W PROGRAMIE JESZCZE:

DO WIDZENIA, DO JUTRA – Janusz Morgenstern, 1960 – 2 kwietnia o godz. 15:00, BILETY >>>

NIKT NIE WOŁA – Kazimierz Kutz, 1960 – 14 maja o godz. 15:00, BILETY >>>

ZEZOWATE SZCZĘŚCIE – Andrzej Munk, 1960 – 4 czerwca o godz. 15:00, BILETY >>>

SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ – Wojciech Jerzy Has, 1973 – 9 lipca o godz. 15:00, BILETY >>>

BARWY OCHRONNE – Krzysztof Zanussi, 1976 – 13 sierpnia o godz. 15:00, BILETY >>>

ARIA DLA ATLETY – Filip Bajon, 1979 – 10 września o godz. 15:00, BILETY >>>

GORĄCZKA – Agnieszka Holland, 1981 – 8 października o godz. 15:00, BILETY >>>

PRZYPADEK – Krzysztof Kieślowski, 1981 – 5 listopada o godz. 15:00, BILETY >>>

Wyboru tytułów dokonał Dyrektor Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Tomasz Kolankiewicz, tłumacząc: „W przeglądzie Krótka historia polskiego kina skupiliśmy się na prezentacji wybranych tytułów największych twórców i twórczyń głównego nurtu. Jak zmieniała się wrażliwość filmowców? Czy czerpali oni z europejskiego i światowego kina czy tworzyli nową jakość? Jak wpływały na nich zmiany społeczne i geopolityczne? W końcu: jak polskie kino rezonowało za granicami naszego kraju? Przegląd jest unikatową możliwością przypomnienia najważniejszych, poddanych cyfrowej rekonstrukcji, dzieł powstałych nad Wisłą na dużych, kinowych ekranach i poprzez nie zajrzenia pod podszewkę zmian, jakie zachodziły w ciągu kolejnych dekad PRL-u.”

Organizator przeglądu: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Kurator przeglądu: Tomasz Kolankiewicz
Partnerzy: WFDiF, 35mm, DI Factory
Przegląd współfinansowany ze środków Polski Instytut Sztuki Filmowej