Szkoła magicznych zwierząt. Tajemnica szkolnego podwórka
Niezwykła szkoła, w której dzieciom towarzyszą magiczne, mówiące ludzkim głosem zwierzęta, obchodzi 250. urodziny! Taką rocznicę wypada uczcić specjalnym przedstawieniem. Kiedy jedni nad nim pracują, ktoś inny kopie doły na dziedzińcu. Jaki ma w tym cel?
Sympatycznej Idzie towarzyszy lis Rabbat, zaś jej koledze Benniemu – żółwica Henrietta. Oprócz nich w klasie pojawiają się inne zwierzęta: pomocny kameleon i nieco niesforny pingwin. Ferajna, na czele której stoi panna Cornfield, dostaje zadanie wystawienia spektaklu o początkach szkoły. Szybko okazuje się, że to nie lada sztuka! Dyrektor ma własny pomysł na historię, a wybór głównej aktorki budzi dużo emocji. Przy okazji trzeba ustalić, dlaczego szkolne patio wciąż przypomina szwajcarski ser z wieloma dziurami. Druga część adaptacji książek Margit Auer udowodni, że takim wyzwaniom najlepiej sprostać całą drużyną!
CZY WIESZ, ŻE…
pierwszą część Szkoły magicznych zwierząt w Polsce zobaczyło już ponad 100 tysięcy widzów?
Dla dzieci 9+
REKOMENDACJA ZESPOŁU EDUKATORÓW FILMOWYCH:
Kolejna część opowieści o magicznej szkole, oparta na książce Margit Auer o tym samym tytule. Szkoła magicznych zwierząt. Tajemnica szkolnego podwórka to film delikatny i subtelny, zrozumiały dla młodego odbiorcy i mający rozrywkową formę. Dużą atrakcją produkcji są magiczne i fantastyczne elementy, takie jak mówiące zwierzęta czy zaklęcia.
Siłą opowieści jest dostrzeżenie, że nawet najbardziej różnorodna grupa może współdziałać i akceptować swoje odmienności. Eklektyczność szkolnej społeczności świetnie oddaje muzyka, która pokazuje, że skrajnie różne gatunki muzyczne (np. muzyka klasyczna, rozrywkowa, rap) mogą istnieć razem, a nawet się uzupełniać i tworzyć spójną całość. Perypetie i konflikty w obszarze rówieśniczej kooperacji mogą stać się lustrem do przyjrzenia się współdziałaniu i integracji każdej dziecięcej grupy, z którą pracuje pedagog, chcący wykorzystać ten film w swojej pracy.
Ciekawym wątkiem, który rozwija się przez cały film, jest temat równouprawnienia kobiet – ich znaczenia i wartości, zarówno w odniesieniu do przeszłości, jak i w samej szkole. To dobry punkt wyjścia do opowieści o ważnych kobietach historii, ale także kobietach-pionierkach kinematografii. Warto również zauważyć, że film docenia lokalną historię – to właśnie ona staje się kanwą przedstawienia, przygotowywanego przez szkolną grupę teatralną. To ciekawa inspiracja do poszukiwań własnych lokalnych opowieści i zachęta, by poddawać je twórczej obróbce.
Film oceniało 3. ekspertów ZEF. Eksperci rekomendujący film: Agata Hofelmajer-Roś, Marcin Drzazga, Kamila Szwarc